امروز :
Skip to main content
آیت‌الله مظفری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین ضمن حضور در مسجد احمدیه شهداء و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء، در جمع نمازگزاران این مسجد سخنرانی کرد.

آیت‌الله حسین مظفری در جمع نمازگزاران مسجد احمدیه اظهار کرد: شما نمازگزاران عزیز با حضورتان در مسجد مایه آبادانی مسجد می‌شوید، خدای متعال در آیه 86 سوره هود می‌فرماید «بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ وَمَا أَنَا عَلَيْكُمْ بِحَفِيظٍ»، یعنی (آنچه خدا [در کسب و کارتان از سود و بهره پس از پرداخت حق مردم] باقی می‌گذارد، برای شما بهتر است اگر مؤمن باشید، و من بر شما نگهبان نیستم). 

وی ادامه داد: این آیه از زبان حضرت شعیب (ع) است، در زمان ایشان مردم گرفتار کم‌فروشی، گران‌فروشی و امثال این موارد بودند، البته این مشکلات در زمانه ما نیز وجود دارد، حضرت شعیب (ع) در مقام نصیحت مردم مطابق آیه 84 سوره هود می‌فرمودند «لَا تَنْقُصُوا الْمِكْيَالَ وَالْمِيزَانَ إِنِّي أَرَاكُمْ بِخَيْرٍ وَإِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ مُحِيطٍ»، یعنی ای مردم در کسب و کارتان از جنس مردم کم نگذارید، در وزنی که می‌کنید کم نگذارید، شما که وضعتان بد نیست، چرا بی‌جهت نگران هستید، من می‌ترسم با وضعیتی که پیش می‌روید، به عذاب بزرگ خدا مبتلا شوید. 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: آیه 86 سوره هود یک معنای ظاهری و یک معنای باطنی دارد، معنای ظاهری آیه این است که اگر شما به سود معقول از کسب و کارتان راضی باشید، آن سودی که برای شما می‌ماند،  چون منصفانه و حلال است، برای شما بهتر است، به این «بَقِيَّتُ اللَّهِ» می‌گویند، یعنی سودی که با اذن و اجازه خدا و طبق احکام الهی باقی مانده است و این عقلا و شرعا خیلی بهتر است نسبت به اینکه سود بیشتری به جیبتان برود اما متوجه نباشید که پول اضافی که بیش از حد مجاز از مردم گرفته‌اید را ناچارید صرف دوا و درمان کنید، این برای شما شر است، اما سود معقول و لقمه حلال خیر است.  

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: آن کسانی که از هر طریقی درآمد دارند، اگر به درآمد معقول و مشروع خود راضی باشند، آنچه برای آن‌ها می‌ماند بهتر است، البته اگر ایمان داشته باشند، برخی واجبات مالی هم مانند خمس و زکات و امثال این‌ها را خدا واجب کرده است، آن‌هایی که این واجبات را از پولشان خارج می‌کنند، آنچه برای آن‌ها می‌ماند، برایشان بهتر است، اما آنان که این کار را نمی‌کنند، وزر و وبال مال شامل حالشان می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: این معنای ظاهری آیه است که ان‌شاءالله همه به معنای ظاهری توجه داشته باشیم، اما این آیه یک معنای باطنی و به اصطلاح تأویلی هم دارد، آن هم اینکه فرموده‌اند مقصود از بقیه‌الله وجود مقدس قطب عالم امکان امام زمان (عج) است، ایشان بقیه‌الله هستند، یعنی به اراده و اذن الهی برای امت باقی مانده‌اند تا وقتی که حکمت و مصلحت الهی اقتضا می‌کند، ظهور کنند و عالم را از ظلم و ستم خالی کنند و عدل و عدالت را در جهان برپا کنند و بشریت را به آنچه که شایسته آن است و خدای متعال می‌پسندد، راهنمایی کنند. 

آیت‌الله مظفری تأکید کرد: شاید برخی تصورشان این باشد که وقتی امام زمان (عج) ظهور کنند، چند سال حکومت عدلی برپا می‌شود و سپس قیامت برپا می‌شود، یعنی آن دوره آخرالزمان است، خیر این‌طور نیست، به یک معنا آن دوره اول‌الزمان است، زیرا در روایات داریم آن زمانی که از ابتدای خلقت آدم تا ظهور امام زمان (عج) طول می‌کشد، از زمان ظهور حضرت تا برپایی قیامت هم حداقل همان مقدار باید طول بکشد، چون خدا بشر را نیافریده که با ظلم، ستم، خونریزی و جنایت همراه باشد، بلکه بشر برای یک زندگی عالی و الهی همراه با عدالت، امنیت، عبادت و بندگی خدا آفریده شده است و این هم بعد از ظهور اتفاق می‌افتد. 

 

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ظهور حضرت منوط به این است که یاران حضرت فراهم شوند، یعنی این‌طور نیست که بگوییم ظهور مشروط به این است که فقط ظلم و ستم در عالم فراگیر شود، ظلم و ستم همیشه بوده، الان هم هست، اما باید آن کسانی که یاریگر حضرت هستند، یعنی آن 313 نفر به‌عنوان یاران خاص و آن 10 هزار نفری که دور حضرت جمع می‌شوند تا ایشان حرکتشان را از مکه آغاز کنند، و حلقه‌های دیگری که باید باشند تا حضرت را یاری کنند، این‌ها باید فراهم شوند تا خدای متعال اذن ظهور بدهد، چون قرار نیست حضرت با اعجاز یک شبه کارها را درست کند، اگر قرار به اعجاز بود پیغمبر (ص) یا ائمه (ع) همان زمان این کار را می‌کردند و این قدر طولانی نمی‌شد. 

وی یادآور شد: بنابراین برای ظهور بشر باید تا آماده یاری حضرت باشند تا ان‌شاءالله حکومت عدل الهی در جهان برپا شود، ان‌شاءالله همه ما از زمینه‌سازان ظهور حضرت و یاران در رکاب حضرت باشیم.